مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 10:102022-12-07بين الملل

طالبان اجازه آزمون فارغ التحصیلی را برای دختران افغان صادر کرد


بر اساس اعلام یکی از مقام های طالبان و اسنادی از سوی دولت افغانستان، دختران دانش آموز این کشور اجازه یافتند تا در آزمون های فارغ التحصیلی که روزهای آتی برگزار می شود، - بر اساس اعلام یکی از مقام های طالبان و اسنادی از سوی دولت افغانستان، دختران دانش آموز این کشور اجازه یافتند تا در آزمون های فارغ التحصیلی که روزهای آتی برگزار می شود، شرکت کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، این اجازه از سوی طالبان افغانستان در حالی صادر شده که این دختران دانش آموز از 15 اوت سال گذشته میلادی که طالبان بار دیگر قدرت را در افغانستان به دست گرفت، از حضور در مدارس منع شده بودند.

بر اساس دو سند از وزارت آموزش طالبان افغانستان این تصمیم برای 31 ولایت از 34 ولایت افغانستان است که تعطیلات زمستانی مدارس در آنها در اواسط دسامبر 2022 آغاز می شود.

احسان الله کتاب، رییس اداره آموزش کابل گفته که این آزمون ها امروز (چهارشنبه) برگزار می شود.

وی اما جزییاتی درباره این آزمون ها ارائه نداد و هنوز مشخص نیست که چه تعداد دختر دانش آموز می توانند در این آزمون ها شرکت کنند.

در یکی از این اسناد از اداره آموزش کابل آمده که این آزمون ها از ساعت 10 صبح به وقت محلی تا 13 به وقت محلی برگزار می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

طالبان اجازه آزمون فارغ التحصیلی را برای دختران افغان صادر کرد

طالبان اجازه آزمون فارغ التحصیلی را برای دختران افغان صادر کرد