مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 08:502022-12-07سياسي

16 آذر روز قیام علیه نظام سرمایه داری است


عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: خواست دشمن آن است که همه مردم دنیا برده و ابزاری برای سلطه نظام سرمایه داری شوند، پس اینگونه است که دانشجویان ما روز 16 آذر علیه نظام سرمایه داری قیام کرده و می گویند ما نظام سلطه را نمی خواهیم.

- ایسنا/قزوین عضو هیئت علمی دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره) گفت: خواست دشمن آن است که همه مردم دنیا برده و ابزاری برای سلطه نظام سرمایه داری شوند، پس اینگونه است که دانشجویان ما روز 16 آذر علیه نظام سرمایه داری قیام کرده و می گویند ما نظام سلطه را نمی خواهیم.

دکتر محمدمهدی مظفری در گفت وگو با ایسنا در مورد تاریخچه روز دانشجو اظهار کرد: روز دانشجو اولین بار در سال 1332 بعد از کودتای 28 مرداد آمریکا علیه دولت مردمی و ملی شدن نفت مطرح شد.

در 28 مرداد دولت آمریکا نظام سلطه را بر ایران حاکم کرد که با اعتراض دانشجویان مواجه شد، اوج این اعتراضات در 16 آذر سال 1332 بود که به سبب شهادت دانشجویان در آن حادثه این روز به نام روز دانشجو نام گذاری شد.

این استاد دانشگاه ادامه داد: از آن روز به بعد همواره تا وقتی که نظام سلطه شاهنشاهی در ایران برقرار بود هر سال روز 16 آذر، دانشجویان علیه آمریکا و نظام شاهنشاهی قیام می کردند و دست به تظاهرات، اعتصاب و اعتراض می زدند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 آذر روز قیام علیه نظام سرمایه داری است

16 آذر روز قیام علیه نظام سرمایه داری است