مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 07:552022-12-07پزشكي

محققان یک گام به واکسن موثر HIV نزدیکتر شدند


تصور می شود برای اینکه واکسن HIV تاثیر بیشتری داشته باشد، باید بدن را وادار به ساخت آنتی بادی های خاصی کند که می تواند طیف وسیعی از سویه های HIV را خنثی کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر به نقل از هلث دی نیوز، در مطالعه اولیه، محققان دریافتند که یک واکسن آزمایشی HIV قادر به القای پاسخ سیستم ایمنی است که برای تولید آنتی بادی های خنثی کننده علیه ویروس ضروری است.

این یافته ها از مطالعه بر روی 48 بزرگسال سالم که دو دوز واکسن یا دو دوز دارونما (ماده غیرفعال) دریافت کردند، به دست آمد.

از 36 شرکت کننده ای که واکسن را دریافت کردند، در 35 نفر افزایش قابل توجهی در سلول های نادر سیستم ایمنی مشاهده شد که پیش ساز آنتی بادی های خنثی کننده گسترده علیه HIV هستند.

دانشمندان از دهه 1980 در تلاش برای ساخت واکسن اچ آی وی بوده اند که گه گاه بارقه های امید و ناامیدی را به دنبال داشته است.

اچ آی وی به دلایل متعددی یک دشمن سرسخت است؛ یکی از دلایل اصلی، توانایی آن در جهش سریع و تولید سویه های جدید هنگام انتقال از فردی به فرد دیگر است.

واکسن های سنتی علیه بیماری های ویروسی، مانند سرخک، آنفلوانزا یا کووید، با تحریک سیستم ایمنی بدن برای تولید آنتی بادی علیه ویروس کار می کنند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

محققان یک گام به واکسن موثر HIV نزدیکتر شدند

محققان یک گام به واکسن موثر HIV نزدیکتر شدند