مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
چهارشنبه، 16 آذر 1401 ساعت 00:152022-12-06سياسي

دانشجویان شهید در جبهه/ چند نفر از فرماندهان جنگ، دانشجو بودند؟


از جمله شهدای شاخص دانشجو می توان به محسن حاجی بابا، محسن وزوایی، محمود شهبازی دستجردی، احمدرضا احدی و مهران بلورچی در جبهه های دفاع مقدس اشاره کرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه حماسه و مقاومت خبرگزاری فارس، 16 آذر هر سال به یاد سه دانشجوی شهید دانشگاه تهران به نام های مصطفی بزرگ نیا، احمد قندچی و آذر شریعت رضوی گرامی داشته می شود.

این افراد در اعتراض به ورود ریچارد نیکسون، معاون وقت آمریکا به ایران و همچنین ازسرگیری روابط ایران با بریتانیا در 16 آذرماه سال 1332 توسط رژیم پهلوی کشته شدند.

پس از پیروزی انقلاب اسلامی نیز جنبش دانشجویی نقش اساسی و بی بدیلی را در تداوم و تحکیم پایه های انقلاب و عدم انحراف آن از مسیر اصلی آرمان خواهی و ظلم ستیزی خود ایفا کرد که بی شک مهم ترین آن را می توان اقدام تاریخی دانشجویان پیرو خط امام در تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و ناکامی تلاش های آمریکا برای گرایش مجدد ایران به سمت سیاست های خود دانست که امام بزرگوار از این حماسه به عنوان انقلاب دوم ایران یاد کردند.

با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران نیز دانشجو و دانشگاه سنگر دفاع از میهن اسلامی شد و دانشگاه مرکز و پایگاهی برای اعزام نیروهای داوطلب به جبهه های جنگ شد و در زمانی که نشستن سر کلاس دانشگاه های تراز اول کشور، آرزوی هر جوانی بود، حدود چهار هزار جوان، دانشگا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دانشجویان شهید در جبهه/ چند نفر از فرماندهان جنگ، دانشجو بودند؟

دانشجویان شهید در جبهه/ چند نفر از فرماندهان جنگ، دانشجو بودند؟