مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 20:102022-12-06حوادث

کلاهبرداری میلیونی از جوان بیرجندی با پیامک جعلی سامانه ثنا


رییس پلیس فتا خراسان جنوبی از کشف پرونده ای میلیونی که از طریق پیامک جعلی سامانه ثنا اتفاق افتاده بود خبر داد و گفت: کاربران در صورتی ابلاغ الکترونیک را دریافت می کنند که قبلا در سامانه ثنا ثبت نام کرده باشند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از بیرجند، سرهنگ قدرت الوانی، رییس پلیس فتا خراسان جنوبی امروز با اعلام این خبر در جمع خبرنگاران، اظهار داشت: مردی جوان به پلیس فتا مراجعه و با ارائه شکواییه اعلام کردا که پیامکی از سرشماره شخصی که مطالبی با موضوع سامانه ابلاغ الکترونیکی قوه قضاییه (سامانه ثنا) بوده را دریافت کرده و این پیامک حاوی طرح شکایت علیه وی در قوه قضاییه بوده است.

وی بیان کرد: شاکی نسبت به این موضوع کنجکاو شده و به منظور مشاهده ابلاغیه وارد لینک جعلی شده و اقدام به دانلود نرم افزار کرده که پس از چند لحظه متوجه شده مبلغ 870 میلیون ریال از حسابش کسر شده است.

رییس پلیس فتا خراسان جنوبی افزود: در ادامه با بررسی کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که مجرم سایبری این مبلغ را به دو حساب بانکی متعلق به 2 فرد حقیقی واریز کرده با هماهنگی مقام قضایی این مبلغ در کوتاه ترین زمان ممکن به حساب فرد مالباخته برگشت داده شد و در این زمینه پرونده ای تشکیل و جهت سیر مراحل قانونی به دادسرا ارسال شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کلاهبرداری میلیونی از جوان بیرجندی با پیامک جعلی سامانه ثنا

کلاهبرداری میلیونی از جوان بیرجندی با پیامک جعلی سامانه ثنا