مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 15:452022-12-06سياسي

رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه عمومی است


نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت را در صلاحیت دادگاه عمومی قلمداد کرده لیکن در مواردی که مطالبه خسارت ناشی از تخلف در اجرای وظایف قانونی و اختصاصی یا ترک فعل از انجام وظایف مذکور از سوی واحدهای دولتی یا دستگاه های مذکور و مأمورین .

- نمایندگان مجلس شورای اسلامی رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت را در صلاحیت دادگاه عمومی قلمداد کرده لیکن در مواردی که مطالبه خسارت ناشی از تخلف در اجرای وظایف قانونی و اختصاصی یا ترک فعل از انجام وظایف مذکور از سوی واحدهای دولتی یا دستگاه های مذکور و مأمورین واحدها و دستگاههای یادشده باشد، موضوع در دیوان عدالت اداری دنبال خواهد شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جریان جلسه علنی نوبت دوم امروز ( سه شنبه) مجلس گزارش کمیسیون قضایی و حقوقی درمورد طرح اصلاح قانون تشکیلات و آیین دادرسی دیوان عدالت اداری را بررسی کرده و با اصلاحات اعمال شده در آن به منظور تامین نظر شورای نگهبان موافقت کردند.

همچنین نمایندگان در یک مورد بر مصوبه قبلی خود اصرار کردند.

اصلاحات صورت گرفته در این طرح به شرح زیر است: ماده2- در ماده (2) قانون بعد از عبارت تعداد شعب دیوان عبارت و سازماندهی آنها در قالب معاونت های تخصصی اضافه می شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه عمومی است

رسیدگی به دعاوی مطالبه خسارت در صلاحیت دادگاه عمومی است