مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 11:052022-12-06فرهنگي

دست پژوهشگران از شعر زنان جنوبی خالی است!


نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی با اشاره به نبود ردپایی از شاعران زن بوشهری در تاریخ شعر بوشهر پیش از قرن چهاردهم، گفت: اگرچه اطلاعات کاملی از شعر و شاعران مرد این منطقه وجود دارد، - ایسنا/بوشهر نویسنده، پژوهشگر و منتقد ادبی با اشاره به نبود ردپایی از شاعران زن بوشهری در تاریخ شعر بوشهر پیش از قرن چهاردهم، گفت: اگرچه اطلاعات کاملی از شعر و شاعران مرد این منطقه وجود دارد، اما دست پژوهشگران از شعر زنان جنوبی خالی است.

بشیر علوی روز سه شنبه 15 آذر در آیین رونمایی از مجموعه شعر به سر رسید سرود مریم دهار اظهار کرد: زبان زنان بوشهری در دو دهه اخیر با ظهور شاعران زن جسور و تابوشکن سبب به وجود آمدن دفترهای شعری با زبان و سبک زنانه شده است.

وی با اشاره به نبود ردپایی از شاعران زن بوشهری در تاریخ شعر بوشهر پیش از قرن چهاردهم، اضافه کرد: اگرچه اطلاعات کاملی از شعر و شاعران مرد این منطقه وجود دارد، اما دست پژوهشگران از شعر زنان جنوبی خالی است! در حالی که استان بوشهر در نشریات از استان های پیشرو بوده است، اما متاسفانه در هیچکدام از نشریاتی که در این منطقه منتشر می شده، شعر و داستانی از زنان وجود ندارد.

این بدان معناست که ذهن و زبان زنان در آن روزگار مغلوب سلطه متن مردانه است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دست پژوهشگران از شعر زنان جنوبی خالی است!

دست پژوهشگران از شعر زنان جنوبی خالی است!