مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
سه شنبه، 15 آذر 1401 ساعت 01:252022-12-05اجتماعي

نتیجه پژوهش های آموزش و پرورش درباره کنکور/ تربیت تک ساحتی لطمه جدی می زند


رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: نتیجه پژوهش های صورت گرفته، نشان می دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش آموزان و خانواده ها وارد می کند.

- علی محبی رییس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش در گفت وگو با خبرنگار آموزش و پرورش خبرگزاری فارس درباره مصوبات کنکوری و تأثیرات آن در آموزش و پرورش، اظهار کرد: نتیجه پژوهش های صورت گرفته، نشان می دهد که کنکور با وضعیت فعلی، آسیب های جدی هم از حیث رفتاری و هم از حیث روحی و روانی به دانش آموزان و خانواده ها وارد می کند، ضمن اینکه از تحقق اهداف تعلیم و تربیت ممانعت می کند.

وی با بیان اینکه تربیت تمام ساحتی در سند تحول آموزش و پرورش مورد تأکید است، ادامه داد: اینکه آموزش و پرورش تک ساحتی حرکت کند، لطمه جدی می زند و باید فکری اساسی کرد.

محبی تصریح کرد: آنچه شورای عالی انقلاب فرهنگی تصویب کرده و اکنون در جریان است، اقدام خوبی است اما کافی نیست؛ به اعتقاد بنده باید کار یک مقدار عمیق تر دیده شود و به جایی برسیم که نظام تعلیم و تربیت عمومی، یک نظام سنجش دقیقی داشته باشد که دوره آموزش و پرورش را بر اساس آن شایستگی ها بسنجد و تا آن شایستگی ها در دانش آموز محقق نشده، فارغ التحصیل نشود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نتیجه پژوهش های آموزش و پرورش درباره کنکور/ تربیت تک ساحتی لطمه جدی می زند

نتیجه پژوهش های آموزش و پرورش درباره کنکور/ تربیت تک ساحتی لطمه جدی می زند