مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 19:352022-12-05بين الملل

فریدون مجلسی: غرب از احیای برجام ناامید شده است


یک تحلیل گر مسائل سیاست خارجی گفت: با توجه به شکست مذاکرات احیای برجام، توسعه بیش از پیش برنامه هسته ای و اتحاد ایران با روسیه در جنگ اوکراین که عملا جنگ روسیه با غرب است؛ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازتابناک ، فریدون مجلسی در گفت وگو با خبرنگار ایلنا، در ارزیابی تحولات جاری در روابط ایران و ایالات متحده آمریکا در قبال مذاکرات برای احیای برجام و در پاسخ به این سوال که رابرت مالی، نماینده ویژه آمریکا در امور ایران دو روز قبل در اظهارات خود ادعا کرده است که گزینه نظامی در قبال ایران هنوز روی میز است .

این در حالی است که مقامات آمریکایی در سال های اخیر کمتر از عنوان گزینه نظامی استفاده می کردند، دلیل مطرح شدن مجدد این گزینه در سخنان رابرت مالی چیست، گفت: کاخ سفید امید داشت که با گزینه دیپلماسی تنش در روابط تهران و واشنگتن را حل و فصل کرده و برجام را بازگردانند.

البته بن مایه و قصد نهایی آن ها این بوده که جمهوری اسلامی ایران در سیاست های منطقه ای خود تجدیدنظر کند و به قالب داخلی خود بپردازد.

در ماه های اخیر اما با توجه به نگرانی که از تشدید برنامه هسته ای ایران شکل گرفت و اینکه هر اقدام غرب برای محدود کردن برنامه هسته ای تهران با افزایش سطح غنی سازی و افزایش تعداد سانتریفیوژها همراه شد، موجب شده این تشدید برنامه اتمی، رنگ تهدید نظامی به خود بگیر


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

فریدون مجلسی: غرب از احیای برجام ناامید شده است

فریدون مجلسی: غرب از احیای برجام ناامید شده است