مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 17:152022-12-05دانش

انتشار نتایج پژوهش های محققان دانشگاه تهران


به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله های حاصل از این تحقیقات که در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران انجام شده، - نتایج پژوهش های محققان دانشگاه تهران درباره تولید مواد حساس شونده به نور خورشید و نانوساختار های مناسب برای خالص سازی گاز طبیعی منتشر شد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری دانشجو، مقاله های حاصل از این تحقیقات که در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران انجام شده، در سه نشریه بین المللی توسط انتشارات وایلی و الزویر به چاپ رسیده است.

شهره فاطمی، استاد دانشکده مهندسی شیمی دانشگاه تهران پیرامون این پژوهش ها می گوید: یکی از موضوعات تحقیقاتی جاری در آزمایشگاه فرایندهای جذب سطحی، تولید مواد حساس شونده به نور خورشید است.

از این مواد برای تولید نانوکاتالیزورهای فعال در برابر نور خورشید و همچنین نانومواد حساس شونده در برابر نور خورشید استفاده می شود که در ساخت سلول های خورشیدی کاربرد دارند.

وی افزود: نانوکاتالیزورها می توانند مواد آلاینده در هوا را اکسید و به ترکیبات بی ضرر تبدیل کنند و به عبارت دیگر، آلاینده های هوا را در حضور نور خورشید جذب و حذف نمایند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

انتشار نتایج پژوهش های محققان دانشگاه تهران

انتشار نتایج پژوهش های محققان دانشگاه تهران