مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 16:052022-12-05پزشكي

جدال بر سر توزیع متادون


واگذاری متادون را باید به کدام بخش سپرد، داروخانه ها یا مراکز درمان اعتیاد؟ - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، روزنامه رسالت نوشت: توزیع متادون باید به کدام بخش واگذار شود؟ این پرسش همیشه عاملی بوده برای جبهه بندی میان دو گروه.

یک گروه که توزیع متادون در جایی به غیر از مراکز درمان اعتیاد را اشتباه می دانند و در مقابل گروهی دیگر تأکید می کنند که متادون به عنوان یک نوع دارو باید در داروخانه توزیع شود.

هر یک از این دو گروه استدلال خاص خود را دارند و تاکنون هیچ یک نتوانسته اند ادله خود را به دیگری بقبولانند.

حالا هم چند روزی است که پس از پیگیری قضایی کانون درمانگران اعتیاد، دست داروخانه ها از توزیع شبه مخدرهای درمانی کوتاه شده و عرضه قانونی داروی متادون بر عهده مراکز خصوصی درمان اعتیاد (کلینیک ها) است.

سعید کریمی - معاون درمان وزارت بهداشت - خطاب به مشاور این وزارتخانه و در پاسخ به نامه قوه قضاییه در مورد عرضه داروهای تحت کنترل و مخدر در داروخانه ها، نظر نهایی این وزارتخانه را به عنوان مجموعه متولی صدور مجوز فعالیت مراکز خصوصی درمان اعتیاد این گونه اعلام کرده است: تمامی موارد مرتبط با حوزه پیشگیری و درمان اختلال مصرف مواد، در کمیته درمان، کاهش آسیب و حمایت های اجتماعی ستاد مبارزه با مواد مخدر متشکل از کلیه صاحبنظران حوزه پیشگیری و درمان اخ


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جدال بر سر توزیع متادون

جدال بر سر توزیع متادون