مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 15:052022-12-05سياسي

رکوردشکنی شاخص فلاکت در تابستان سال جاری


این شاخص در یک اقتصاد سالم رقمی معادل 6 تا 7 را باید شامل شود در حالی که طی چند دهه اخیر در ایران این رقم به خاطر تورم لجام گسیخته همیشه بالای 20 بوده است و در رکورد تاریخی خود در تابستان سال جاری به رقم 52.

- نخستین بار در سال 88 و طی مناظرات انتخاباتی بین کاندیداهای ریاست جمهوری این شاخص از سوی محسن رضایی در مناظره اش با محمود احمدی نژاد مورد استناد قرار گرفته و بسیار مورد توجه عموم قرار گرفت که البته بیشتر از مفهوم آن شاخص توجه عمومی به خاطر اسم خاص آن یعنی فلاکت به این شاخص جلب شد و در سالهای بعد از آن بسیاری از کارشناسان و روزنامه نگاران به این شاخص مراجعه کردند.

  اما امروز بعد از گذشت حدود 13 سال از آن تاریخ در سالهایی که محسن رضایی نه به عنوان رییس جمهور بلکه به عنوان معاون اقتصادی رییس جمهوری در دولت سیزدهم حضور پیدا کرده شاهد رکوردشکنی تاریخی این شاخص هستیم.

  لازم به ذکر است که از دهه شصت تا امروز تنها در سال 74 این شاخص از رقم امسال آن فراتر رفته است یعنی در سالی که طرح تعدیل در دولت محروم هاشمی رفسنجانی اجرا و به دلیل مشکلات اجتماعی که در پی آن رخ داد نیمه کاره رها شد، البته بسیاری از کارشناسان اقتصادی منتقد طرح تعدیل این موضوع را قبول نداشته و تورم لجام گسیخته چند دهه اخیر را ناشی تداوم همان تفکر در بدنه اجرایی دلت می د


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

رکوردشکنی شاخص فلاکت در تابستان سال جاری

رکوردشکنی شاخص فلاکت در تابستان سال جاری