مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 14:552022-12-05فرهنگي

مخدوش شدن زیبایی «مسجد علی قهرود» با ساخت و سازهای غیراصولی


معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: ساخت و ساز غیراصولی در مجاور مسجد امام علی(ع) روستای قهرود در 10 سال گذشته، - مخدوش شدن زیبایی مسجد علی قهرود با ساخت و سازهای غیراصولی ایسنا/اصفهان معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان گفت: ساخت و ساز غیراصولی در مجاور مسجد امام علی(ع) روستای قهرود در 10 سال گذشته، زیبایی این بنای تاریخی را مخدوش کرده است.

عباس متولی، امروز(دوشنبه، 14 آذر) به مناسبت بیست و یکمین سال روز ثبت این اثر تاریخی در نشست با جمع خبرنگاران اظهار کرد: الحاقاتی شامل ستون، دیوار و شبستان به مسجد تاریخی امام علی(ع) روستای قهرود اضافه شده که غیراصولی است.

وی افزود: مسجد امام علی، یکی از دو مسجد تاریخی روستای قهرود است که مردم این منطقه برای آن اهمیت خاصی قائل هستند و آیین های دینی و نذرهای خود را در این مکان برگزار می کنند و محوطه چهل دختران در ضلع شمال غربی این مسجد، فضایی است که خانم ها مراسم خود را در این محل به جا می آورند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، معاون اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری شهرستان کاشان تصریح کرد: طبق قانون، هرگونه الحاق به بناهای تاریخی غیرقانونی است و هرگونه مرمت یا عملیات ساختمانی در بناهایی که در فهرست آثار ملی ثبت شده باید با هماهنگی و نظارت کام


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

مخدوش شدن زیبایی «مسجد علی قهرود» با ساخت و سازهای غیراصولی

مخدوش شدن زیبایی «مسجد علی قهرود» با ساخت و سازهای غیراصولی