مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 11:252022-12-05پزشكي

دامداران در واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری مشارکت داشته باشند


مدیر مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: دامداران در واکسیناسیون سگ های گله و یا نگهبان علیه بیماری هاری مشارکت داشته باشند.

- ایسنا/خراسان شمالی مدیر مبارزه با بیماری های دامی اداره کل دامپزشکی خراسان شمالی تاکید کرد: دامداران در واکسیناسیون سگ های گله و یا نگهبان علیه بیماری هاری مشارکت داشته باشند.

دکتر حسن قاسمی فرد در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد: در واقع علاوه بر اینکه طی سال جاری کانون بیماری هاری در میان سگ ها در این استان افزایش یافته است این بیماری طی یکی دو مورد در حیات وحش نیز دیده شده است.

وی گفت: اخیرا بیماری هاری در یک قلاده روباه و گربه مشاهده شده است بنابراین به دامداران توصیه می شود نسبت به واکسیناسیون سگ های خود اقدام کنند.

دکتر قاسمی فرد در پاسخ به این سوال که آیا نگرانی برای انتقال این بیماری از حیات وحش به سگ و دام ها وجود دارد؟ بیان کرد: تعداد موارد مشاهده شده در حیات وحش فقط دو مورد بوده است بنابراین جای نگرانی وجود ندارد.

وی ادامه داد: اما با توجه به سرد شدن دمای هوا، خشکسالی و سخت پیدا شدن تغذیه به حیات وحش، امکان نزدیکی آن ها به دام ها و دامداری ها وجود دارد بنابراین برای جلوگیری از ابتلای دام و سگ به هاری باید امر واکسیناسیون انجام شود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دامداران در واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری مشارکت داشته باشند

دامداران در واکسیناسیون سگ ها علیه بیماری هاری مشارکت داشته باشند