مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 07:452022-12-05سياسي

2 خانه تاریخی کرمانشاه مرکز پذیرایی اقامتی می شوند  


رییس اداره میراث فرهنگی شهرستان کرمانشاه از واگذاری دو خانه تاریخی رنده کش و صارم الدوله کرمانشاه به بخش خصوصی برای تبدیل شدن به مرکز پذیرایی و اقامتی خبر داد.

- حسین خانی در گفت و گو با ایسنا، بااشاره به تعدد خانه های تاریخی در شهر کرمانشاه، اظهارکرد: در حال حاضر تنها پنج خانه تاریخی سوری، حاج آخوند، فیض مهدوی، صارم الدوله یا زرشکیان و رنده کش یا خواجه باروخ در تملک میراث فرهنگی قرار دارد، همچنین دو دانگ از شش دانگ خانه سیدین هم متعلق به میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: باتوجه به سیاست های وزارت میراث فرهنگی از چندسال پیش خانه هایی که تحت تملک میراث فرهنگی قرار دارند، از طریق صندوق احیاء و بهره برداری از اماکن فرهنگی و تاریخی به سرمایه گذاران بخش خصوصی واگذار می شوند تا علاوه بر مرمت و احیاء، به حفظ و نگهداری از آنها هم کمک شده باشد.

رییس میراث فرهنگی کرمانشاه تصریح کرد: در این راستا تاکنون خانه سوری و فیض مهدوی به سرمایه گذار بخش خصوصی واگذار و خانه سوری تبدیل به مرکز پذیرایی و خانه فیض مهدوی تبدیل به مرکز پذیرایی اقامتی شده است.

وی اظهار کرد: خانه رنده کش و صارم الدوله هم به بخش خصوصی واگذار شده و در مرحله مرمت قرار دارند تا پس از آن به بهره برداری برسند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

2 خانه تاریخی کرمانشاه مرکز پذیرایی اقامتی می شوند  

2 خانه تاریخی کرمانشاه مرکز پذیرایی اقامتی می شوند