مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
دوشنبه، 14 آذر 1401 ساعت 00:052022-12-04سياسي

چهره های چند هزارساله


مردم دوره های مختلف تاریخ، سرنخ های ارزشمندی درباره نحوه زندگی که سپری کرده اند از خود به جای گذاشته اند که از جمله آن ها به بناهای تاریخی، لوازم شخصی و اسکلت هایشان می توان اشاره کرد اما هویت بیشتر این افراد ناشناخته است.

- این روزها محققان می توانند به لطف فناوری و روش های علمی، چهره این افراد را بازسازی کنند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از لایوساینس، محققان با استفاده از بقایای به جای مانده از انسان های قرن ها و هزاران سال پیش موفق شدند، چهره و حتی پوشش احتمالی آن ها را بازسازی کنند.

در ادامه با برخی از مشهورترین این بازسازی ها آشنا می شوید: زن عصر حجر در جمهوری چک باستان شناسان در سال 1881 میلادی جمجمه یک انسان را در غاری واقع در یکی از دهکده های جمهوری چک کشف کرده بودند.

آن زمان محققان اعلام کردند این جمجمه حدود 31هزار سال قدمت دارد و بخشی از بقایای به جای مانده از یک مرد است، اما نتایج تحقیقات جدید نشان می دهد محققان درباره جنسیت این انسان عصر حجر اشتباه می کردند.

پس از گذشت بیش از 140 سال از کشف این جمجمه، محققان اعلام کردند که این جمجمه به یک زن 17 ساله تعلق دارد که در دوران اوریگنیشن ( Aurignacian، بخشی از دوره پارینه سنگی زبرین، یعنی حدود 43 هزار تا 26 هزار سال پیش) زندگی می کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

چهره های چند هزارساله

چهره های چند هزارساله