مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 23:502022-12-04سياسي

برنامه های استان قم در هفته پژوهش چیست؟


رییس دانشگاه قم برنامه های استان در هفته پژوهش را تشریح کرد.

- حجت الاسلام والمسلمین احمد حسین شریفی امروز 13 آبان ماه در آیین تجلیل از پژوهشگران و فناوران استان قم که به مناسبت هفته پژوهش در سالن همایش های دانشگاه قم برگزار شد، با اشاره به اینکه زیرساخت های پژوهشی متنوعی وجود دارد، اظهار کرد: متاسفانه از ظرفیت این زیرساخت های پژوهشی ایجاد شده در حوزه علوم انسانی و اسلامی، تاکنون در سطح جهانی به خوبی استفاده نشده است.

وی با بیان اینکه طی دو سال گذشته 800 مقاله تدوین شده در قم در سطح جهانی به مرجع علمی و مورد پذیرش مراکز تراز جهانی تبدیل شده است، مطرح کرد: این تعداد مقاله در مقایسه با 78 هزار مقاله تدوین شده در سال 1400 توسط مراکز علمی کشور، بسیار ناچیز است.

رییس دانشگاه قم با اشاره به سیر صعودی تولید علم در استان قم در ابعاد جهانی، مطرح کرد: حجم مقالات تولید شده در سطح جهانی کافی نیست و همچنین تعداد اساتید قم که 2درصد بیش تر نیست، بسیار کم است.

وی همچنین به تشریح برنامه های استان قم در طول هفته پژوهش و فناوری پرداخت و افزود: تورهای دانشجویی و اساتید دانشگاه از مراکز صنعتی و تولیدی، تشکیل ستاد راهیان پیشرفت برای حضور مستمر دانشجویان در مراکز صنعتی، برگزاری نمایشگاه دستاوردهای علمی و فناوری استان، برگزاری جشنواره دانش آموزی،


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برنامه های استان قم در هفته پژوهش چیست؟

برنامه های استان قم در هفته پژوهش چیست؟