مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 18:002022-12-04پزشكي

قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV


مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان می گوید: در سال 1401 بیش از 57 درصد بیماران جدید از راه جنسی به HIV مبتلا شدند و 75 درصد مبتلایان در رده سنی 20 تا 45 قرار دارند و 55 درصد مبتلایان در رده سنی 25 تا 39 سال قرار دارند.

- سعید صحبتی عصر امروز 13 آذرماه در نشست خبری کمپین اطلاع رسانی ایدز(HIV) در کرمان گفت: ایدز یک بیماری اجتماعی است و درمان آن دست بسیاری از بخش هاست.

وی با ابراز تاسف از تابویی که از HIV در جامعه ایجاد شده، عنوان کرد: باید نگرش ها اصلاح شود و رسانه ها این نگرش را می توانند تغییر دهند.

مدیر گروه بیماری های واگیردار دانشگاه علوم پزشکی کرمان ادامه می دهد: روش های ابتلا به بیماری هپاتیت و HIV یکی است اما نگاه به این دو بیماری بسیار متفاوت است لذا باید نگاه مسئولین و سیاستمداران را تغییر داد و آموزش به مردم را در سرلوحه اقدامات پیشگیرانه قرار داد.

او با بیان این مطلب که دنیا دستاوردهای ارزشمندی در زمینه کنترل و مهار بیماری HIV به دست آورده و در ادامه درخصوص آموزش در مدارس می گوید: در آموزش در مدارس و نوجوانان الزاما نباید سراغ رفتارهای پرخطر جنسی رفت بلکه موضوعات زیادی همچون مهارت نه گفتن، مهارت های زندگی و .


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV

قشر پویای جامعه، بیشترین قربانیان HIV