مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 15:552022-12-04فرهنگي

ماجرای درگذشت دو هنرمند مرندی چه بود؟


در حالیکه چندی پیش یکی از هنرمندان جوان مرند در جشنواره تئاتر استانی، جوایزی دریافت کرده بود، فعالان تئاتر این شهر این روزها به سوگ او و دوست جوانش نشسته اند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، اکبر باقر سامانی و میرحمید رضایی، دو هنرمند تئاتر شهرستان مرند بر اثر سانحه تصادف در مسیر جلفا به تبریز درگذشتند.

آنان در خودروی شخصی خود با تریلی تصادف کردند.

اکبر باقر سامانی، متولد 1354 شهرستان مرند، فعال تئاتری در دهه های هفتاد و هشتاد بود که سوابق اجرایی و فعالیت در حوزه های موسیقی و دستیاری کارگردان، در دوره های مختلف جشنواره استانی تئاتر و جشنواره سراسری ایران زمین و مقاومت و … را در کارنامه خود داشت.

از جمله نمایش هایی که او در اجرای آنها مشارکت داشته است، می توان به برخورد نزدیک از نوع آخر ، فاطمه ، داش کسن کیشینین ناغیلی ، مرگ یزدگرد ، ضحاک و آرش اشاره کرد.

میرحمید رضایی، متولد 1357 شهرستان مرند، سرپرست گروه تئاتر انار، کارگردان و بازیگر نیز فعالیت خود را از دهه هفتاد شروع کرده بود.

فعالیت های او شامل کارگردانی و بازیگری در نمایش های مرگ یزدگرد ، ضحاک ، ایستگاه ، کوپه هشتم ، کافی شاپ ، خواستگاری و … بود.

وی در جشنواره های سراسری تئاتر خیابانی ارس، ایران زمین و جشنواره های استانی تیاتر حضور داشت و جوایزی را دریافت کرده بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ماجرای درگذشت دو هنرمند مرندی چه بود؟

ماجرای درگذشت دو هنرمند مرندی چه بود؟