مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 15:352022-12-04ورزشي

قدردانی از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز


طی برنامه ای به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری از کاسبان قدیمی بافت تاریخی فرهنگی شهر شیراز قدردانی و تجلیل شد.

- رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز یکشنبه 13 آذر در نخستین برنامه قدردانی از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز که در مسجد آقاباباخان برگزار شد، گفت: امروز جامعه ما تشنه جوانمردی و ایثار است که شما بزرگواران از سابق بنیان گذار آن در این شهر بودید.

مصطفی مشفقیان افزود: امروز در بازار و جامعه ما یکرنگی، صداقت و اعتماد کمرنگ شده و می بایست دست در دست هم داده و به روزهایی برگردیم که کاسبان حقیقتا حبیب الله بودند و مجددا اعتماد اجتماعی را ایجاد کنیم.

وی خطاب با کاسبان خاطرنشان کرد: شما نگین شیراز و بافت تاریخی این شهر هستید؛ روح اعتماد و جوانمردی اگر از بازار رخت بربندد از شهر هم می رود پس اگر بخواهیم که شهری همدل و فرهنگی داشته باشیم باید از بازار شروع کنیم.

در ادامه رییس سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری شیراز گفت: دومین دهه گردشگری مذهبی را با محوریت میراث معنوی، مردمان کلانشهر شیراز و همچنین سنت هایی که از دیر باز وجود داشته و حال رو به فراموشی رفته برگزار کردیم.

مشفقیان اضافه کرد: در گذشته کاسبان از ارکان اصلی محلات بودند ، به گونه ای که با وضو برای کسب روزی می آمدند و درد یک محله


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

قدردانی از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز

قدردانی از کاسبان قدیمی بافت تاریخی شیراز