مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 13:452022-12-04اقتصادي

کاهش شدید مواد آلی خاک های همدان


معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی استان همدان با بیان اینکه خاک موجود زنده است، گفت: در همه سخنرانی ها و جلسات به بارش و تغییر اقلیم می پردازند اما بحث خاک کمتر مورد توجه قرار می گیرد.

- شهرام پرورش یکشنبه 13 آذرماه در جمع خبرنگاران به مناسبت روز جهانی خاک، با اشاره به اینکه 900 هزار هکتار از اراضی مستعد استان همدان زیرکشت محصولات زراعی و باغی قرار دارد، اظهار کرد: بیش از چهار میلیون تن از تولیدات گیاهی استان در 900 هزار هکتار از اراضی مستعد استان تولید می شود.

وی با بیان اینکه تشکیل یک سانتی متر خاک بیش از 300 سال زمان می برد، تصریح کرد: باید بتوانیم با اقدامات خود این موهبت الهی را حفظ و از فرسایش آن جلوگیری کنیم.

پرورش با تأکید بر اینکه به شدت کاهش مواد آلی خاک در استان وجود دارد، یادآور شد: با توجه به بی مهری هایی که به خاک شده مواد آلی خاک ها به شدت رو به کاهش است.

وی با بیان اینکه مواد آلی نقش اساسی و حیاتی در خاک دارد، ادامه داد: کشاورزی حفاظتی به عنوان یک پروژه مهم در این زمینه است که هدف آن حفظ منابع آب و خاک، افزایش منابع آلی خاک و بهره وری و کاهش هزینه های تولید است.

پرورش با اشاره به اجرای کشاورزی حفاظتی در 110 هزار هکتار از اراضی استان، خاطرنشان کرد: در سال گذشته 110 هزار هکتار از اراضی استان تحت کشاورزی حفاظتی م


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش شدید مواد آلی خاک های همدان

کاهش شدید مواد آلی خاک های همدان