مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 13:202022-12-04اقتصادي

287 شهر در معرض تنش آب شرب/ پیش بینی 80 پروژه اضطراری


در حال حاضر 287 شهر در معرض تنش آب شرب هستند که از این بین، 87 شهر در وضعیت اضطراری قرار دارند؛ اعتبار مورد نیاز برای اجرای پروژه های اضطراری تامین آب شرب برابر با 108 هزار میلیارد ریال تخمین زده شده است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سند مدیریت تنش آبی سالانه در کنار اجرای 80 پروژه اضطراری برای مقابله با بحران آب در کشور تدوین شده است، در همین راستا نیز هم اکنون فرآیند آبرسانی به 10 هزار روستای کشور به صورت سیار انجام می شود.

سرمایه گذاری های صورت گرفته در سالیان اخیر برای ایجاد تاسیسات آبرسانی در روستاها و شهرها و همچنین اجرای طرح جهاد آبرسانی برای تامین آب 10 هزار روستای کشور توسط وزارت نیرو، همچنان تعداد قابل ملاحظه ای از روستاهای کشور به دلایل مختلف از جمله خشکسالی و از بین رفتن منابع آبی، کمبود آب در فصول گرم سال، سخت گذر بودن و فاصله زیاد از منابع آبی و یا عدم توجیه اقتصادی؛ توسط تانکرهای سیار، آبرسانی می شوند.

هاشم امینی - معاون راهبری و نظارت بر بهره برداری شرکت آبفای کشور در این راستا با تاکید بر ضرورت تامین اعتبار به منظور اجرای طرح های آبرسانی سیار، خاطرنشان کرد: با توجه به لزوم تجهیز ناوگان آبرسانی تانکری در سطح کشور به منظور پاسخگویی به شرایط اضطراری، در سال های 1401 و 1402، خریداری 500 دستگاه تانکر آبرسانی ضروری است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

287 شهر در معرض تنش آب شرب/ پیش بینی 80 پروژه اضطراری

287 شهر در معرض تنش آب شرب/ پیش بینی 80 پروژه اضطراری