مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 12:502022-12-04فرهنگي

بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار مرمت می شود


معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان از آغاز عملیات مرمتی بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار با مشارکت مس سرچشمه خبر داد.

- مجتبی شفیعی امروز 13 آذرماه با اعلام این خبر اظهار کرد: طی این فاز از عملیات مرمتی، مسجد و بخش هایی از قلعه تاریخی موجود در بافت تاریخی بیاض مورد مرمت قرار می گیرد.

معاون میراث فرهنگی اداره کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان کرمان با اشاره به اینکه بافت تاریخی روستای بیاض بناهایی از دوره صفویه تا قاجاریه را در خود جای داده است، افزود: این بافت تاریخی تمامی عناصر یک بافت تاریخی منسجم شامل خانه های خشت و گلی، قلعه، مسجد، آب انبار، حمام، حسینیه و.

را دارا است و از شبکه معابر زیبایی نیز بهره می برد.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دریافت خبرگزاری ایسنا، وی بیان کرد: برای مرمت بافت تاریخی بیاض از استادکاران بومی بهره برده می شود و استادکاران در کنار عملیات مرمتی به هنرجویان رشته مرمت آموزش های لازم را می دهند.

شفیعی تاکید کرد: از مردم روستای بیاض درخواست می شود برای احیای هویت بافت تاریخی این روستا با اداره کل میراث فرهنگی استان کرمان همکاری کنند و چنانچه ملکی در این بافت تاریخی دارند در صدد مرمت و تغییر کاربری آن برآیند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار مرمت می شود

بافت تاریخی روستای بیاض در شهرستان انار مرمت می شود