مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-04اقتصادي

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: وضعیت دریاچه رو به بهبود است


دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه با اشاره به اینکه بر اساس آخرین آمار اعلام شده تراز دریاچه برابر با 1270.

10 متر ،حجم آب یک میلیارد و 170 میلیون متر مکعب و مساحت آن نیز 870 کیلومتر مربع است گفت: - به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از ارومیه محمدصادق معتمدیان دبیر کارگروه ملی دریاچه ارومیه در نشست استانی این کارگروه وضعیت رو به بهبود دریاچه ارومیه را حاصل بارش های اخیر در حوضه آبریز دریاچه و رهاسازی آب به سمت آن دانست.

وی افزود: در 12 روز اخیر 32 میلیمتر بارندگی داشتیم که منجر به افزایش 170 میلیون مترمکعبی حجم آب ورودی به دریاچه ارومیه شده است.

دبیر کارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه ادامه داد: بر اساس تصمیمات ستاد استانی 20 میلیون مترمکعب از سد سیلوه رها سازی آب صورت گرفت و این وضعیت تا پایان سال ادامه دارد.

معتمدیان مسدودسازی سردهنه ها و همه آبگیرهای مروبط به رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه را از دیگر اقدامات برای بهبود وضعیت دریاچه ارومیه عنوان کرد و افزود: بر اساس تصمیمات کارگروه استانی از ابتدای آذر سردهنه ها و همه آبگیرهایی که مربوط به رودخانه های منتهی به دریاچه ارومیه هستند مسدود شدند.

وی افزود: بعد از سفر رییس جهمور به آذربایجان غربی و بازدید وزیر نیرو از تونل کانی سیب به عنوان مهمترین پروژه سخت افزاری نجات دریاچه ارومیه پیشرفت


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: وضعیت دریاچه رو به بهبود است

دبیرکارگروه ملی نجات دریاچه ارومیه: وضعیت دریاچه رو به بهبود است