مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
یکشنبه، 13 آذر 1401 ساعت 10:502022-12-04سياسي

برگزاری دوره های تخصصی حکمرانی برای نخبگان


بنیاد ملی نخبگان در تلاش است که دوره های تخصصی حکمرانی را در راستای اثربخشی و اثرگذاری نخبگان با همکاری دانشکده ها و اندیشکده های حکمرانی برای نخبگان برگزار کند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه علم و پیشرفت خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع رسانی بنیاد ملی نخبگان، مهدی ضرغامی مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان بنیاد ملی نخبگان، درباره تفاوت نخبه با استعدادبرتر به مجله علمی روزنه رادیو گفت: استعداد برتر به فردی اطلاق می شود که با توجه به ویژگی های ذاتی خود امکان رسیدن به مرحله نخبگی را دارد اما نخبه فرد برجسته و کارآمدی است که در خلق و گسترش علم، فرهنگ، فناوری، هنر، ادب، مدیریت و حکمرانی کشور درچارچوب ارزش های اسلامی دارای اثرگذاری بالایی باشد.

وی متذکر شد: اینکه فردی معدل و رتبه بالایی در مدرسه و کنکور دارد و یا مقالات زیادی نوشته باشد علامت نخبگی نیست و بلکه نشانه برخورداری از استعداد برتر است، لذا باید به هدایت و توانمندسازی این استعدادهای برتر کمک کرد تا به مرحله نخبگی برسند.

مدیرکل دفتر توسعه اثربخشی و اثرگذاری سرآمدان و نخبگان، سپس در تعریف شاخص های نخبگی به ساحت های نخبگی اشاره و بیان کرد: اگر کسی بتواند محتوای آموزشی اثرگذار و نوآورانه داشته باشد و نظریه پردازی و از همه مهمتر شاگردپروری و ترویج علم کن


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

برگزاری دوره های تخصصی حکمرانی برای نخبگان

برگزاری دوره های تخصصی حکمرانی برای نخبگان