مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 20:502022-12-03سياسي

کشورهای متمدن بدون قانون اساسی نمی توانند پیشرفت کنند


نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری گفت: هر کشور متمدنی نیاز به قانون اساسی دارد تا شاکله نظام حاکم را بسازد و طبق این قوانین بتواند به پیشرفت دست یابد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، آیت الله محسن حیدری عصر امروز شنبه در گفت وگویی رسانه ای در خصوص سالروز تصویب قانون اساسی توسط مجلس خبرگان در سال 1358 بیان کرد: هر کشور متمدنی نیاز به قانون اساسی دارد تا شاکله نظام حاکم را بسازد و طبق این قوانین بتواند به پیشرفت دست یابد.

وی با اشاره به اینکه کشورهای دیکتاتوری به طور معمول قانون اساسی ندارند و همه قوانین در آن کشورها سلیقه ای است، افزود: به این خاطر بود که امام خمینی (ره) قبل از پیروزی انقلاب اسلامی، دستور تهیه و تدوین پیش نویس قانون اساسی را داد و آن پیش نویس در زمان حضور ایشان در نوفل لوشاتو آماده شد.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری در رابطه با اهمیت قانون اساسی عنوان کرد: پس از پیروزی انقلاب برای حضرت امام، اول رفراندوم ملت ایران و بعد تشکیل مجلس خبرگان برای تدوین قانون اساسی از هر چیز دیگری مهم تر بود.

وی با اشاره به نقش کلیدی شهید دکتر بهشتی افزود: بیشترین زحمت در تدوین قانون اساسی را شهید بهشتی کشیدند چرا که در عمل مدیریت و کنترل عقاید مختلف موجود در مجلس خبرگان آن روزها بر عهده ایشان بود.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کشورهای متمدن بدون قانون اساسی نمی توانند پیشرفت کنند

کشورهای متمدن بدون قانون اساسی نمی توانند پیشرفت کنند