مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 20:452022-12-03پزشكي

جزییات سامانه باروری سالم اعلام شد


رییس مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت جزییات سامانه باروری سالم را که عصر امروز در وزارت بهداشت، رونمایی شد، تشریح کرد.

  - به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، دکتر امین بیگلرخانه در مراسم رونمایی از سامانه باروری سالم، گفت: سامانه باروری سالم در راستای اجرای قانون جوانی جمعیت، از سوی مرکز آمار و فناوری اطلاعات وزارت بهداشت و با کمک سایر دینفعان طراحی و امروز رونمایی و آماده بهره برداری شد.

وی افزود: قرار است بر اساس اطلاعاتی که در این سامانه جمع آوری می شود، امکان سیاست گذاری، رصد و پایش خدمات مربوط به بارداری را فراهم کند.

بر همین اساس هم از مطب پزشکان متخصص زنان و زایمان گرفته تا مراکز سونوگرافی و آزمایشگاه، می توانند اطلاعات را وارد این سامانه کنند و اطلاعات مربوطه در پرونده الکترونیک سلامت افراد یا همان سامانه سپاس جمع آوری شده و بر اساس داشبوردی که در اختیار سیاست گذاران قرار می گیرد، امکان رصد و مداخله را می دهد.

بیگلرخانی گفت: انتظار داریم که این سامانه در نزدیک به 10 هزار مرکز ارائه کننده خدمت سلامت اعم از مراکز دولتی و خصوصی، 4300 مطب زنان و زایمان، 109 مرکز ناباروری و 1078 بیمارستان و 3000 آزمایشگاه مورد استفاده قرار گیرد.

وی ادامه داد: سامانه ملی باروری سالم جدا از تکالیف قانونی که برعهده وزارت بهداشت گذاشته شده بود، سعی کرده


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

جزییات سامانه باروری سالم اعلام شد

جزییات سامانه باروری سالم اعلام شد