مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 19:302022-12-03بين الملل

روایت «دیلی صباح» از سیاست خارجی غیرمنطقی و بی پایه آمریکا در قبال چین


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو؛ پایگاه خبری دیلی صباح در گزارشی، به طور خاص به این نکته اشاره کرده که رویکرد سیاست خارجی دولت بایدن در رابطه با چین، - روایت دیلی صباح از سیاست خارجی غیرمنطقی و بی پایه آمریکا در قبال چین سند امنیت ملی آمریکا نشان می دهد چین تنها قدرتی است که از توان مالی و نظامی کافی جهت به چالش کشیدن آمریکا در صحنه جهانی برخوردار است و واشینگتن از اهرم های کافی جهت تغییر چین و نظام سیاسی آن در آینده نزدیک برخوردار نیست.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری دانشجو؛ پایگاه خبری دیلی صباح در گزارشی، به طور خاص به این نکته اشاره کرده که رویکرد سیاست خارجی دولت بایدن در رابطه با چین، تا حد زیادی غیرمنطقی و عاری از بنیان های قابل اتکا است.

در واقع، این دولت نیز عملا راهبردهای دولت ترامپ در رابطه با چین را به کار می برد با این حال، نکته اساسی در این میان این است که چین تسلیم فشارهای آمریکا نشده و حتی معادلات میدانی حاکی از این هستند که آمریکایی ها از بسیاری جهات، قادر نیستند راهبردهای مهار را که در مورد شوروی به اجرا گذاشتند و موجب سقوط نهایی آن شدند را در مورد چین نیز عملیاتی کنند.

مساله ای که تا حد زیادی تحت تاثیر موقعیت برجسته چین در عرصه اقتصاد جهانی و متنوع بودن اهرم هایِ قدرت ساز آن در حوزه بین المللی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

روایت «دیلی صباح» از سیاست خارجی غیرمنطقی و بی پایه آمریکا در قبال چین

روایت «دیلی صباح» از سیاست خارجی غیرمنطقی و بی پایه آمریکا در قبال چین