مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 19:162022-12-03اقتصادي

کاهش 70 درصدی نرخ باروری در ایران نگران کننده است


به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از شهرکرد، حسین مروتی ظهر امروز در آیین اختتامیه اولین جشنواره کشوری علمی، فرهنگی، هنری و پژوهشی جوانی جمعیت گفت: کشورهایی که هم اکنون دچار پیری جمعیت شده اند هیچ گونه سیاست گذاری رسمی برای این مسئله نداشته اند.

دبیر ستاد جوانی جمعیت کشور ضمن اظهار نگرانی از سرعت بالای کاهش نرخ باروری در کشور اظهار کرد: طی 2 دهه اخیر در ایران نرخ باروری 70 درصد کاهش یافته است.

مروتی با اشاره به اینکه هم اکنون از هر 10 نفر، یک نفر بالای 60 سال سن دارد، بیان داشت: با این روند انتظار می رود در 30 سال آینده از هر چهار نفر، سن یک نفر بالای 60 سال باشد.

وی تصریح کرد: بدون داشتن جمعیتی جوان توسعه امکان پذیر نیست و با جمعیت سالمند نمی توان برای توسعه یک کشور برنامه ریزی کرد.

دبیر ستاد جوانی جمعیت کشور یکی از عواملی که برای کنترل جمعیت استفاده شد را فردگرایی و دامن زدن به خودخواهی عنوان کرد و افزود: مهم ترین شعار کنترل جمعیت فرزند کمتر، زندگی بهتر بود که کاملا تفکر خودخواهی را القا می کرد.

مروتی ادامه داد: نسل های بعد از این شعار خودخواه تر از نسل های قبل هستند که این ویژگی به کاهش جمعیت منحصر نمی شود و در عدم سازگاری زوجین هم موثر بوده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

کاهش 70 درصدی نرخ باروری در ایران نگران کننده است

کاهش 70 درصدی نرخ باروری در ایران نگران کننده است