مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 14:452022-12-03فرهنگي

ترغیب به مطالعه رسالت کتابداران/کمبود کتاب معضل استان سمنان است


کارشناسان اعتقاد دارند والدین باید از دوران کودکی کتاب خوانی را برای فرزندان تبدیل به عادت کنند اما ترغیب به مطالعه بدون توجه به زیرساخت هایی مانند کتابدار و کتابخانه ها، - میسر نیست.

خبرگزاری مهر ، گروه استان ها - اعظم سالار: خانواده نخستین و اصلی ترین نهاد اجتماعی است لذا والدین نقش بسزایی در تشویق فرزندان خود در خصوص کتابخوانی دارند از سوی دیگر برخی از کتابداران معتقد هستند قصه گویی، خواندن کتاب برای فرزندان و خرید کتاب و هدیه دادن کتاب به فرزندان می توانند در تربیت نسلی کتاب خوان اهمیت داشته باشد.

از سوی دیگر حضور در کتابخانه ها و شرکت در برنامه های فرهنگی می تواند در ترویج فرهنگ مطالعه و عادت کردن فرزندان ما به کتابخوانی تأثیرگذار باشد در این بین اما کتابداران می توانند مهمترین عامل جذب باشند.

ارتباط گیری با مخاطب مسئول کتابخانه عمومی روستایی در شهرستان دامغان در گفتگو با خبرنگار مهر ، با تاکید بر اینکه دارا بودن تخصص و مهارت در شغل کتابداری مهمترین ویژگی است، گفت: کتابداران باید تعهد کاری، مطالعه زیاد و روابط عمومی مناسب و خوب برای ارتباط گیری با مخاطبان داشته باشند.

جواد ریسیان افزود: برگزاری انواع مسابقات متنوع در مناسبت های مختلف سال، معرفی کتاب برای اعضا هم در کتابخانه هم در فضای مجازی، قصه گویی برای کود


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ترغیب به مطالعه رسالت کتابداران/کمبود کتاب معضل استان سمنان است

ترغیب به مطالعه رسالت کتابداران/کمبود کتاب معضل استان سمنان است