مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 12:352022-12-03اقتصادي

نوسازی 6 هزار پلاک، مشروط به یک نامه از وزارت راه


رییس سازمان نوسازی شهر تهران با بیان اینکه تاکنون 43 درصد بافت فرسوده تهران نوسازی شده است، گفت: در مناطق 17 و 18 ؛ 6 هزار پلاک وجود دارد که نوسازی آن ها مشروط به یک نامه از وزارت راه است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، سال 1346 ایده ایجاد سازمان نوسازی شهر تهران با هدف نوسازی پایتخت، شکل گرفت و برای شروع، بازسازی و نوسازی 4 محله تهران از جمله عودلاجان در دستور کار طراحی و اجرا قرار گرفت؛ اما ارکان سازمان و آیین‏ نامه های فعالیت آن در سال 1347 و در پی الحاق ماده 111 به قانون شهرداری ها ایجاد شد.

ماده ای که به موجب آن، شهرداری ها می توانند به منظور نوسازی شهرها، از طریق تأسیس مؤسساتی با سرمایه خود، خانه ها و مستغلات و اراضی و محلات قدیمی و کهنه شهر را خریداری و در صورت اقتضا برای تجدید ساختمان، طبق طرح های مصوب شهرداری، اقدام کنند.

در دهه هشتاد با وقوع زلزله بم، موضوع کاهش خطرپذیری بافت های فرسوده به دغدغه اصلی کشور تبدیل شد و در همین راستا، از اولین شهرهایی که محدوده بافت های فرسوده در آن مشخص شد، تهران بود.

وظیفه نوسازی این بافت ها در تهران، به سازمان نوسازی شهر تهران واگذار شد و نخستین طرح های ویژه محلات در قالب طراحی شهری و با عنوان طرح های منظر شهری تهیه و اقدامات اجرایی مربوط به آن در محلات اتابک و مینابی (شهید خوب‏ بخت) آغاز شد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

نوسازی 6 هزار پلاک، مشروط به یک نامه از وزارت راه

نوسازی 6 هزار پلاک، مشروط به یک نامه از وزارت راه