مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:552022-12-03اقتصادي

تقویت نهادهای اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت


مقابله با عوامل و مؤلفه های تقویت نهادهای اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفتهای مؤثر در آسیب پذیری اقتصاد کشور در شرایطی که ارتباطات، پیچیدگی ها و سرعت تغییرات در حال افزایش است و نظام های اقتصادی و اجتماعی با مخاطرات برون زا وخارج از اختیار روبه .

- مقابله با عوامل و مؤلفه های تقویت نهادهای اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفتهای مؤثر در آسیب پذیری اقتصاد کشور در شرایطی که ارتباطات، پیچیدگی ها و سرعت تغییرات در حال افزایش است و نظام های اقتصادی و اجتماعی با مخاطرات برون زا وخارج از اختیار روبه رو شده اند و مشکلات ساختاری و غیر سیستماتیک عملا باعث کاهش قابلیت پیش بینی شده اند، بسیار مشکل است.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا به نقل از دفتر ارتباطات مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، در نگاه متعارف اقتصاد، تقویت بنیه اقتصادی یک کشور، مستلزم دستیابی به ثبات سیاسی است به این معنا که هر کشوری تا به ثباتی از لحاظ سیاسی دست پیدا نکند، نمی تواند از لحاظ اقتصادی پیشرفتی داشته باشد اما در مقابل این نگاه نگاهی به پیشرفت اقتصادی وجود دارد که از آن می توان به اقتصاد مقاومتی یاد کرد.

اقتصاد مقاومتی به معنای مفروض گرفتن تهدیدات و تکانه های سیاسی- اقتصادی برون زا و مصون سازی و ایمن سازی نهادهای اقتصادی در برابر هر یک از این تکانه ها است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تقویت نهادهای اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت

تقویت نهادهای اقتصادی در الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت