مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:502022-12-03دانش

تجاری سازی و صادرات کود اوره آنتی کیک محققان دانشگاه تهران


نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تهران برای تولید انبوه کود اوره آنتی کیک به یک روش کاملاً دوست دار محیط زیست به بار نشست و ایران به جمع صادرکنندگان این نوع کود پیوست.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازگروه دانشگاه خبرگزاری فارس، نتایج تحقیقات پژوهشگران دانشگاه تهران برای تولید انبوه کود اوره آنتی کیک به یک روش کاملاً دوست دار محیط زیست به بار نشست و ایران به جمع صادرکنندگان این نوع کود پیوست.

حسین صباحی عضو هیأت علمی دانشکده علوم و فنون دانشگاه و مجری طرح تولید کود اوره آنتی کیک، در این باره گفت: محققان دانشکده علوم و فنون نوین دانشگاه تهران موفق به معرفی یک روش کاملاً زیست محیط دوست برای تولید اوره آنتی کیک در خط تولید پتروشیمی برای اولین بار در جهان شدند.

در حال حاضر این محصول به مرحله تجاری سازی رسیده است و ایران با تولید انبوه این کود می تواند این محصول را به کشورهای متقاضی صادر کند.

مجری طرح تولید کود اوره آنتی کیک افزود: در تولید این کود از نانوذرات طبیعی و کاملاً سازگار با سیستم خاک-گیاه برای جلوگیری از کلوخه شدن کود استفاده شده است که علاوه بر سهولت استفاده، مزایای محیط زیستی فراوانی دارد.

حسین صباحی گفت: تاکنون در پتروشیمی ها برای تولید کود اوره آنتی کیکی از فرمالدیید استفاده می شد ولی در کود کامپوزیتی جدید تنها با جایگزینی 20درصد ف


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تجاری سازی و صادرات کود اوره آنتی کیک محققان دانشگاه تهران

تجاری سازی و صادرات کود اوره آنتی کیک محققان دانشگاه تهران