مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:452022-12-03بين الملل

بازسازی دیدنی چهره زن 1600ساله در ژاپن


محققان ژاپنی با استفاده از فناوری DNA و گرافیک کامپیوتری پیشرفته تصویر زنی را که 1,600 سال پیش متولد شده بود، به صورت دیجیتالی بازسازی کردند.

- محققان ژاپنی با استفاده از فناوری DNA و گرافیک کامپیوتری پیشرفته تصویر زنی را که 1,600 سال پیش متولد شده بود، به صورت دیجیتالی بازسازی کردند.

تیم دانشمندان هفت موسسه تحقیقاتی با همکاری هیئت آموزشی شهر یونزاوا عکس و ویدئوی مدل بازسازی شده را با نام هیمیکو از اوکوتاما در 4 نوامبر منتشر کردند.

هیمیکو با چشمانی به پایین کشیده شده، بینی تخت و موهای مشکی صاف در تصاویری که از طریق تجزیه و تحلیل DNA و بازسازی صورت امکان پذیر شد، به تصویر کشیده شده است.

رنگ پوست و نوع موی این زن بر اساس داده های ژنتیکی به دست آمده از بقایای اسکلت او که در سال 1982 نبش قبر شده بود، تعیین شد.

استخوان ها از یک تابوت سنگی که در گور شماره 137 توتسوکایاما، یکی از 200 قبری که در پای کوه توتسوکایاما در منطقه آساگاوا یونزاوا قرار دارد، استخراج شد.

تابوت هیمیکو همچنین حاوی یک شانه دندانه بلند و یک چاقوی کوچک بود.

مطالعه ای که توسط دانشگاه پزشکی دوکیو انجام شد نشان داد که این زن حدود 143 تا 145 سانتی متر قد داشته و تخمین زده می شود که در حدود 40 سالگی فوت کرده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازسازی دیدنی چهره زن 1600ساله در ژاپن

بازسازی دیدنی چهره زن 1600ساله در ژاپن