مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:152022-12-03اقتصادي

داستان بالا و پایین شدن قیمت مرغ تمامی ندارد


داستان قیمت مرغ تمامی ندارد، اینکه یک روز آنقدر قیمت ها بالا می رود که ناچار به توزیع مرغ منجمد می شویم و روز دیگر قیمت ها کاهش یافته و متولیان امر مجبور می شوند مرغ های مازارد را منجمد و انبار کنند تا در صعود دوباره قیمت مرغ به بازار تزریق شان کنند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، سالهاست این چرخه تکرار می شود و مواقعی که با مازاد تولید مواجهیم، شرکت پشتیبانی امور دام برای حمایت از تولیدکنندگان، مرغ مازاد را با قیمت مشخص خریداری می کند تا در مواقعی که قیمت ها افزایش می یابد و یا با کاهش تولید مواجهیم، مرغ های خریداری و منجمد شده را با قیمت مصوب به بازار عرضه کند.

اخیرا هم که بازار مرغ با افزایش عرضه و کاهش خرید مردم مواجه و قیمت ها از 63 هزار تومان مصوب پایین تر آمده، شرکت پشتیبانی امور دام وارد عمل شده و هر کیلو مرغ مازاد منجمد شده را با قیمت کیلویی 60 هزار تومان از تولیدکنندگان خریداری می کند.

قیمت فروش هر کیلو مرغ منجمد برای مصرف کننده نیز 50 هزار تومان تعیین شده و این یعنی دولت برای هر کیلو مرغ منجمد 10 هزار تومان یارانه می دهد و این بین این سئوال پیش می آید که آیا اگر این 10 هزار تومان به تولیدکنندگان پرداخت شود، بهتر نیست؟ در این صورت هم تولیدکنندگان می توانند مرغ را با قیمت پایین تری تولید و روانه بازار کنند و هم مردم دیگر نیازی به خرید


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داستان بالا و پایین شدن قیمت مرغ تمامی ندارد

داستان بالا و پایین شدن قیمت مرغ تمامی ندارد