مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 11:062022-12-03فرهنگي

اشتغال زایی برای 170 هنرمند صنایع دستی در ابرکوه


حامد اکرمی، مدیر آموزشگاه سنتی صنایع دستی دسواره ابرکوه در گفت وگو با خبرنگار فارس از این شهرستان، از راه اندازی این مرکز آموزشی در سال 1397 خبر داد و اظهار کرد: فعالیت این آموزشگاه بیشتر در قالب احیا آثار و هنرهای سنتی کهن و با اصالت شهرستان ابرکوه است که تاکنون موفق به احیا چنته بافی ، عروسک های بومی، سنتی و آیینی اعلا و رعنا و همچنین عارسک جُلی شده است.

وی افزود: با توجه به کاربری های جدید (از جمله جا جواهری) برای هنر چنته و تلفیق آن با طرح ها و هنرهای زیبای امروزی، چنته بافی مورد استقبال بی نظیر علاقه مندان قرار گرفته است به طوری که می توان این هنر را در شهرستان هر روز بیشتر از گذشته توسعه داده و ابرکوه را به عنوان شهر ملی چنته معرفی کنیم.

این استادکار صنایع دستی استان یزد از احیای دو عروسک بومی سنتی و آیینی سنتی اعلا و رعنا و عارسک جلی در آموزشگاه دسواره خبر داد و گفت: این دو اثر علاوه بر ثبت ملی، به عنوان نماد صلح جهانی نیز معرفی شده اند.

اکرمی تصریح کرد: سفره بافی هنر دیگری است که در دسواره احیا شده و امروزه به عنوان یکی از بهترین ماساژورهای طبیعی برای بدن در قالب روکش صندلی مدیریت و ماشین، روتختی و رومبلی در حال تولید است و کاربرد طبی بالایی دارد.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اشتغال زایی برای 170 هنرمند صنایع دستی در ابرکوه

اشتغال زایی برای 170 هنرمند صنایع دستی در ابرکوه