مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 10:462022-12-03اقتصادي

بازگشت تنها نیم درصد از حقوق دولتی حاصل از فعالیت های معدنی به آذربایجان شرقی


سیروس داودی در گفت وگو با خبرنگار فارس در تبریز اظهار داشت: طبق عرفی که به احتمال قوی در آینده به قانون نیز تبدیل خواهد شد، معادن فعال در عرصه های منابع طبیعی نسبت به احیای اراضی تخریبی در جریان بهره برداری های معدنی در قالب حقوق دولتی اقدام می کنند.

وی ادامه داد: این حقوق دولتی از محل فعالیت معادن آذربایجان شرقی در شش ماهه امسال 165 میلیارد تومان و سال گذشته 142 میلیارد تومان بوده و به خزانه واریز می شود که 12 درصد این مبالغ باید به منابع طبیعی استان بازگردد.

داودی تصریح کرد: از 145 میلیارد تومان حقوق دولتی حاصل از فعالیت های معدنی استان کمتر از نیم درصد یعنی تنها 500 میلیون تومان به حساب منابع طبیعی واریز شده در حالی که اگر این حقوق قانونی به صورت کامل به مجموعه تزریق شود، چند برابر بودجه های استانی و ملی خواهد بود و بر همین اساس سختگیرانه و جدی تر در این بحث ورود کرده ایم.

وی خاطرنشان کرد: در گذشته به ویژه در دولت قبل معدن کاران درآمدهای هنگفتی به دست آورده اند و در مقابل چندان به وظایف قانونی خود در حوزه هایی مانند منابع طبیعی عمل نکرده اند و بر این اساس به دنبال الزام معادن فعال در عرصه منابع طبیعی استان به اجرای هدفمند و مؤثر تعهدات و مسئولیت های اجتماعی خود هستیم.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بازگشت تنها نیم درصد از حقوق دولتی حاصل از فعالیت های معدنی به آذربایجان شرقی

بازگشت تنها نیم درصد از حقوق دولتی حاصل از فعالیت های معدنی به آذربایجان شرقی