مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 10:452022-12-03اقتصادي

تولید 125 میلیون تُن محصولات کشاورزی در ایران


رییس سازمان نباتات کشور با اشاره به تولید 125 میلیون تُن محصولات کشاورزی در کشور گفت: تولید سرانه هر کشاورز ایرانی 30 تُن است.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، شاهپور علایی مقدم ضمن بازدید از منطقه ویژه اقتصادی پیام از ظرفیت های منطقه ویژه برای احداث پست قرنطینه و توسعه صادرات محصولات کشاورزی بازدید کرد.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور گفت: استقرار منطقه ویژه اقتصادی پیام در راهبردی ترین نقطه کشور، با دارا بودن امکانات و استعدادهای بی نظیر شامل باند فرودگاهی، گمرک و اراضی وسیع، کارایی مؤثری برای بخش های مختلف تولید و صادرات در حوزه کشاورزی دارد.

علایی مقدم با بیان اینکه کشور ما در منطقه خشک و نیمه خشک قرار دارد و با میانگین بارش سالانه 230 تا 220 میلیمتر و این میزان روز به روز در حال کاهش بوده به طوری که در 50 سال گذشته بین 250 تا 270 میلی متر متغیر بوده است، تنوع اقلیمی کشور را با وجود محدودیت های بارشی، یک ظرفیت خدادادی دانست و افزود: وجود تنوع اقلیمی باعث شده با تلاش حدود 4 میلیون و 200 هزار کشاورز، حدود 125 میلیون تن در همین شرایط در ایران محصولات کشاورزی تولید شود یعنی سرانه تولید هر کشاورز ایرانی حدود 30 تن است.

رییس سازمان حفظ نباتات کشور این رقم را در دنیا بی نظیر دانست و با اشاره به اینکه حدود یک میلیارد و 400 میلیون هکتار اراضی زراعی و ب


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

تولید 125 میلیون تُن محصولات کشاورزی در ایران

تولید 125 میلیون تُن محصولات کشاورزی در ایران