مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 10:202022-12-03دانش

داوطلبان کنکور سردرگم میان اختلافات دو نهاد آموزشی/ تکلیف کنکوری ها چیست؟


در حالیکه داوطلبان کنکور مصوبه شورایعالی انقلاب فرهنگی مبنی بر ایجاد تغییرات در نحوه برگزاری و پذیرش آزمون سراسری را پذیرفته و براساس آن خود را برای کنکور آماده می کردند، - گروه دانشگاه خبرگزاری فارس ـ  کنکور به عنوان پلی برای عبور دانش آموزان از آن به سمت دانشجو شدن به یک غول در کشور ما تشبیه شده است، به طوریکه داوطلبان کنکور از آن به عنوان غول ورود به آموزش عالی یاد می کنند.

غول کنکور این روزها به شکل های گوناگون برای داوطلبان نمایان می شود چرا که در مقاطع مختلف مسوولان خبر از تغییر روش برگزاری آن می دهند و این مساله داوطلبان را با مشکل مواجه کرده است.

داوطلبان کنکور که به خودی خود استرس های قبولی کنکور را تجربه می کنند حالا با احاطه شدن در اخبار متفاوت استرس های جدیدی را رو به روی خود می بینند.

داستان از آنجا آغاز شد که شورایعالی انقلاب فرهنگی در جلسه 863 تغییرات کنکور را برای سال 1402 و پس از آن به تصویب رساند، مصوبه جدید به این صورت است که از سال 1402، سهم کنکور در پذیرش داوطلبان ورود به دانشگاه به 40 درصد کاهش یابد و 60 درصد مربوط به سوابق تحصیلی دانش آموزان باشد، این روند به صورت تدریجی از سال 1402 تا 1405 اجرایی می شود و از دیگر مصوبات اینکه آزمون سراسری دوبار در سال و با اعتبار دو ساله برگزار می شود و دروس عمومی از آزمون سراس


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

داوطلبان کنکور سردرگم میان اختلافات دو نهاد آموزشی/ تکلیف کنکوری ها چیست؟

داوطلبان کنکور سردرگم میان اختلافات دو نهاد آموزشی/ تکلیف کنکوری ها چیست؟