مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:552022-12-03اقتصادي

سالانه 350 هزار تن محصول کشاورزی از مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود


سالانه 350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود.

- ایسنا/خراسان رضوی مدیر جهاد کشاورزی تایباد گفت: سالانه 350 هزار تن انواع محصولات کشاورزی از طریق مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود.

جواد اعتضادی در گفت وگو با ایسنا خاطرنشان کرد: شهرستان تایباد با دارا بودن 400 منبع آبی 46 درصد اشتغال منطقه را در حوزه کشاورزی فراهم کرده است.

وی با اشاره به اینکه 85 درصد گردش مالی مردم شهرستان بر پایه فعالیت های کشاورزی و مرتبط با این حوزه استوار است، خاطرنشان کرد: این شهرستان مرزی در تولید برخی محصولات کشاورزی مانند هندوانه، زعفران و گندم توانسته رتبه های خوبی را در خراسان رضوی به خود اختصاص دهد.

اعتضادی با اشاره به اینکه تایباد در کشت هندوانه رتبه اول استان را داراست، افزود: هر سال برداشت هندوانه در تایباد از خرداد آغاز و تا اواسط مهر ماه ادامه دارد.

مدیر جهاد کشاورزی تایباد یادآور شد؛ امسال 2100 هکتار از اراضی کشاورزی دشت میان ولایت این شهرستان به کشت هندوانه اختصاص داشته است.

وی با اشاره به اینکه در این مدت 20 تن از این محصول جمع آوری و روانه بازارهای هدف شد، بیان کرد: کشت 60 درصدی کشتزارهای هندوانه این مناطق به روش نشایی موجب بهره وری 100 درصدی منابع آبی شده است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

سالانه 350 هزار تن محصول کشاورزی از مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود

سالانه 350 هزار تن محصول کشاورزی از مرز دوغارون به افغانستان صادر می شود