مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:502022-12-03سياسي

به نام آزادی، به کام....؟


تشییع شهدای حوادث اخیر، جهت گیری حقیقی ملت ایران را نشان می دهد.

مردم می گویند، جوان ما را به شهادت می رسانید، ما همه پشت این جوانیم! - به گزارش سایت قطره و به نقل ازحوزه تشکل های دانشگاهی خبرگزاری فارس، فاطمه سادات مرتضوی نائب دبیر سیاسی شورای مرکزی انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه شهید بهشتی( عضو دفتر تحکیم وحدت) در یادداشتی نوشت: از ابتدا تا زمان انقلاب اسلامی و تاکنون بحث آزادی در ایران، از سری مسائل بحث بر انگیز و مهم بوده است.

به عنوان یک مسئله ریشه ای آزادی از اصلی ترین حقوق هر فرد در هر اجتماعی است؛ اما اسلام و انقلاب اسلامی از زوایای قابل تامل و خاص دیگری به بیان این مسئله می پردازد.

در مورد آزادی؛ این بیان امیرالمؤمنین (علیه السّلام) در نهج البلاغه، هزارسال قبل از طرح مسئله ی آزادی در کشورهای غربی مثل فرانسه یا جاهای دیگر است که می فرماید: لا تَکُن عَبدَ غَیرِکَ وَ قَد جَعَلَکَ اللهُ حُرّا؛ از این روشن تر دیگر چه می شود؟ یعنی انسانها حُرّند، آزادند؛ آزادی شامل همه انواع آزادی می شود.

یا آن جمله ی دیگری که معروف است: استعبدتم النّاس و قد خلقهم الله احرارا؛ این خطاب به بعضی از فرمان داران آن دوره است که استعبدتم النّاس ؛ شماها می خواهید با مردم مثل برده رفتار بکنید در حالی که خداوند متعال آن ها را آزاد آفریده؟ این ها معارف اسلامی است.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

به نام آزادی، به کام....؟

به نام آزادی، به کام....؟