مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 09:202022-12-03حوادث

درختان شکسته و افتاده کف جنگل؛ باروت آتش و پلی برای سیل


انباشت درختان افتاده و شکسته در کف جنگل سبب شده تا در آتش سوزی ها همانند باروت عمل کنند و در سیل با تخریب سازه ها، مرگ را برای مازندرانی ها رقم بزنند.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- علیرضا نوری کجوریان: سالانه درصد بالایی از حوادث و بلایای طبیعی کشور در مازندران رخ می دهد و ریشه یابی این حوادث ردپای ساخت و ساز و تخریب بستر و حریم رودخانه ها، تجاوز به عرصه های جنگلی و منابع طبیعی را بیش از پیش هویدا می کند.

در سراسر مازندران ویلاها و خانه های زیادی در حاشیه و حریم رودخانه ها به صورت قانونی و غیرقانونی احداث شد و هر بارندگی خسارت های زیادی برجای می گذارد و در آخرین حادثه در مردادماه سال جاری بیش از پنج هزار میلیارد تومان به زیرساخت ها و بخش های مختلف در استان خسارت زده شده است.

علاوه بر این وجود درختان افتاده و شکسته جنگل و ورود آن در حوادث و سیلاب ها به رودخانه و گیرکردن پشت سدها و پل ها، خسارت حوادث طبیعی از جمله سیلاب را تشدید می کند و در مواقع آتش سوزی نیز این درختان شکسته و افتاده همانند باروت عمل می کنند.

اجرای قانون تنفس جنگل و ممنوعیت بهره برداری و برداشت چوب، دست و بال متولیان و مجریان را برای جمع آوری درختان افتاده و شکسته بسته است، از این رو ضروری بازنگری در قانون برای جمع آوری درختان شکسته و افتاده، پیشگیری از حواد


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

درختان شکسته و افتاده کف جنگل؛ باروت آتش و پلی برای سیل

درختان شکسته و افتاده کف جنگل؛ باروت آتش و پلی برای سیل