مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 08:552022-12-03پزشكي

90 درصد مبتلایان HIV در کرمانشاه باید تا سال 2030 شناسایی شوند


رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از هدف گذاری شناسایی 90 درصد مبتلایان HIV در استان تا سال 2030 خبر داد.

- ایسنا/کرمانشاه رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه از هدف گذاری شناسایی 90 درصد مبتلایان HIV در استان تا سال 2030 خبر داد.

دکتر ابراهیم شکیبا در گفت و گو با ایسنا، از کنترل اپیدمی HIV به عنوان یکی از اهداف توسعه ای کشور یاد کرد و افزود: طبق برنامه ریزی صورت گرفته تا سال 2030 باید سه هدف اصلی در زمینه این بیماری اجرایی شود.

وی افزود: هدف اول شناسایی 90 درصد بیماران مبتلا به HIV تا تاریخ تعیین شده است، چرا که در صورت شناسایی می توانیم کار درمان و کنترل بیماری را آغاز کنیم.

شکیبا با بیان اینکه متاسفانه در حال حاضر اَنگ اخلاقی موجود برای این بیماری به یکی از مشکلات بر سر راه شناسایی مبتلایان آن تبدیل شده گفت: تمام اطلاعات بیماران مبتلا به HIV محرمانه است.

کارکنان مرکز مشاوره بیماری های رفتاری و مراکز کاهش آسیب و نیز فعالان حوزه HIV نیز گزینش شده انتخاب می شوند و اطلاعات بیماران نزد این مراکز بصورت محرمانه است، طوری که حتی خانواده بیماران هم از آن اطلاع پیدا نمی کنند.

رییس مرکز بهداشت استان کرمانشاه گفت: مبتلایان HIV باید بدانند که هرچه دیرتر برای درمان اقدام کنند، بیماری آنها پیشرفته تر شده و علاوه بر خطر انتقال به دیگران، این افراد نمی توانند


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

90 درصد مبتلایان HIV در کرمانشاه باید تا سال 2030 شناسایی شوند

90 درصد مبتلایان HIV در کرمانشاه باید تا سال 2030 شناسایی شوند