مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
شنبه، 12 آذر 1401 ساعت 08:552022-12-03سياسي

بورل: به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق هسته ای ادامه می دهم


وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم ها و همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

- وزیر خارجه کشورمان و مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در گفت وگوی تلفنی آخرین وضعیت روند مذاکره لغو تحریم ها و همکاری ایران و آژانس بین المللی انرژی اتمی را مورد تبادل نظر قرار دادند.

به گزارش سایت قطره و به نقل ازایسنا، جوزپ بورل در این گفت وگو با اشاره به تلاش هایش جهت بازگشت همه طرفها به تعهدات توافق شده در وین تاکید کرد که کماکان به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق ادامه می دهد.

حسین امیرعبداللهیان، رییس دستگاه دیپلماسی کشورمان نیز در این تماس نقش مسؤل عالی سیاست خارجی و سرویس اقدام خارجی اتحادیه اروپا را در دور نگه داشتن اتحادیه اروپا از هیجانات غیرسازنده، مهم دانست.

امیرعبداللهیان ضمن تشکر از نقش جوزپ بورل در مسیر گفت وگو و تعامل و با انتقاد از ادبیات خارج از نزاکت دیپلماتیک به کار گرفته اخیر از سوی یکی دو وزیر اروپایی اظهار داشت: امروز در اروپا برخی سیاسیون تندرو، خود را پشت اتحادیه اروپا مخفی کرده و از جیب اتحادیه خرج می کنند.

وزیر امور خارجه کشورمان افزود: بدین شکل اهداف راهبردی اتحادیه اروپا، قربانی مطامع گروه های خشونت گرا و حتی تروریستی که ا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بورل: به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق هسته ای ادامه می دهم

بورل: به تلاش و ارتباطات جهت رسیدن به توافق هسته ای ادامه می دهم