مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 19:502022-12-02فرهنگي

اماکن ناایمن در بازار اراک در اولویت مرمت قرار گیرد


وزیر میراث فرهنگی،صنایع دستی وگردشگری گفت: اماکن ناایمن در بازار تاریخی اراک در اولویت مرمت قرار گیرد.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، سید عزت الله ضرغامی در حاشیه بازدید از بازار تاریخی اراک در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اراک به لحاظ میراث فرهنگی، وضعیت فوق العاده ای دارد و ردپای بخش عظیمی از فرهنگ اسلامی، شیعی و انقلابی در اراک دیده می شود.

وی با بیان اینکه بازار تاریخی اراک ثبت ملی شده است، گفت: راسته بازار اراک، به لحاظ وسعت، نوع معماری و تنوع کاربری ها بهترین وضعیت را دارد و در نوع خود بی نظیر است و از بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند کشور به شمار می رود و حفظ و مرمت آن اعتبارات خوبی را نیاز دارد که متأسفانه در حد اعتبارات جاری وزارتخانه نیست و باید دستگاه ها مختلف به کارگیری شوند.

وی با بیان اینکه اولویت های مرمتی باید در بازار تاریخی اراک مشخص شود، افزود: فضاها و اماکنی که تخریب شده اند، باید در اولویت مرمت قرار گیرد تا با کمک بازاریان اقدامات مؤثری را انجام دهیم.

پیش بینی حمام ویژه ارامنه در حمام موزه چهارفصل مانند ندارد وی با اشاره به اینکه در این سفر، حمام چهار فصل اراک نیز مورد بازدید قرار گرفت، گفت: به نظر می رسد که مشابه این حمام در نقطه ای دیگر از ایران وجود نداشته باشد، 1600 مترمربع وسعت دارد، دارای معماری بسیار


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

اماکن ناایمن در بازار اراک در اولویت مرمت قرار گیرد

اماکن ناایمن در بازار اراک در اولویت مرمت قرار گیرد