مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 15:252022-12-02اجتماعي

وزیر میراث فرهنگی: بازار اراک برای نگهداری و مرمت نیازمند اعتبارات است


وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی گفت: بازار اراک برای نگهداری و مرمت نیازمند اعتبارات است ضمن اینکه در این راستا بخش هایی که در حال تخریب هستند باید در اولویت قرار گیرند.

-  به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری فارس از اراک، عزت الله ضرغامی ظهر امروز در جریان بازدید از بازار تاریخی اراک و مدرسه سپهداری با تأکید بر ضرورت مرمت اماکن ناامن در بازار تاریخی اراک، اظهار کرد: بازار اراک، به معنای خاص معماری همچنین به لحاظ وسعت و تنوع کاربری ها دارای وضعیت فوق العاده ای و در نوع خود بی نظیر است.

وی تصریح کرد: بازار اراک برای نگهداری و مرمت نیازمند اعتبارات است ضمن اینکه در این راستا بخش هایی که در حال تخریب هستند باید در اولویت قرار گیرند.

وزیر میراث فرهنگی با اشاره به اینکه بازار تاریخی اراک ثبت ملی شده،خاطرنشان کرد: بازار اراک  از بهترین بناهای تاریخی و میراث فرهنگی ارزشمند کشور به شمار می رود که حفظ و مرمت آن نیازمند اعتبارات لازم است.

ضرغامی اظهار داشت: متأسفانه اعتبارات لازم در برای بخش میراث فرهنگی در حدّ اعتبارات جاری وزارتخانه نیست و در این راستا باید دستگاه های مختلف همکاری لازم را بعمل آورند.

وی عنوان کرد: بازار اراک نیازمند توجه خاص است ومعماری ها، نماسازی ها، کاروانسراها و حجره های این بنای تاریخی، بر ضرورت حفظ آن می افزاید.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

وزیر میراث فرهنگی: بازار اراک برای نگهداری و مرمت نیازمند اعتبارات است

وزیر میراث فرهنگی: بازار اراک برای نگهداری و مرمت نیازمند اعتبارات است