مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 14:252022-12-02سياسي

16 آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می شود


امام جمعه میامی با بیان اینکه 16 آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می شود، گفت: دانشجویان در این روز به سیاست های مداخله گرایانه آمریکا در کودتای آمریکایی 28 مرداد اعتراض کردند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرنگار مهر ، حجت الاسلام محمد عزیزی در خطبه های نماز جمعه این هفته میامی به میزبانی مسجد جامع ضمن بیان اینکه شانزدهم آذرماه طلیعه استکبار ستیزی دانشجویان ایران است، تاکید کرد: سابقاً در ماه های رمضان کسانی بودند که شبی خوانی می کردند تا مردم از نماز صبح و سحر باز نمانند لذا شهید بهشتی در تعبیری زیبا می گویند که دانشجو مؤذن است وقتی خواب بماند مردم هم به خواب می روند.

وی با بیان اینکه دانشجویان امروز حکم آن شبی خوان را دارند و این نشان از جایگاه رفیع و ارزشمند دانشجویان دارد، افزود: دانشجویان می توانند بیدار کننده و گفتمان ساز باشند نباید تصور کرد که کارهای دانشجویی بی اثر و بیهوده است.

امام جمعه میامی با بیان اینکه در 16 آذر در سال 32 سه نفر دانشجو به شهادت رسیدند آن هم درست چهار ماه بعد از کودتای آمریکایی و درست در دورانی که اختناق و سرکوب عجیب سبب شده بود تا اغلب نیروها سکوت کنند، گفت: در این فضا بود که یکباره دانشجویان به پا خاستند و در دانشگاه تهران انفجاری را در فضای سیاسی و اجتماعی ایران شکل دادند.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

16 آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می شود

16 آذر با مختصات استکبار ستیزی شناخته می شود