مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 14:052022-12-02پزشكي

ثبت یک هزار و 295 مورد ابتلا به ایدز در هرمزگان


معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان با بیان اینکه یک هزار و 295 مورد ابتلا به ایدز در هرمزگان ثبت شد، گفت: 74 درصد کل موارد ابتلا را مردان و 26 درصد را زنان تشکیل می دهند.

- به گزارش سایت قطره و به نقل ازخبرگزاری مهر ، عبدالجبار ذاکری با اشاره به شعار روز جهانی ایدز سال 1401 با عنوان برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص اچ آی وی ، افزود: تاکنون تعداد یک هزار و 295 بیمار آلوده به ویروس اچ آی وی دراستان شناسایی شده است از این تعداد 575 نفرفوت کرده اند و تعداد 474 نفر در مراکز ارائه دهنده خدمات بهداشتی و مشاوره و تحت مراقبت و درمان هستند.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان بیان کرد: 74 درصد کل موارد ابتلا را مردان و 26 درصد را زنان تشکیل می دهند که 72 درصد از کل موارد شناخته شده در زمان تشخیص درگروه سنی 20 سال تا 45 سال هستند.

ذاکری با اشاره به اینکه انتقال بیماری از طریق دریافت خون در استان صفر درصد است که نتیجه اجرای سیاست های پالایش خون توسط سازمان انتقال خون است، بیان کرد: علل ابتلا به اچ آی وی دراستان به ترتیب تزریق با وسایل مشترک در مصرف کنندگان، رابطه جنسی محافظت نشده و انتقال از مادر به کودک است.

وی با بیان اینکه از جمله اقدامات دانشگاه علوم پزشکی هرمزگان در راستای پیشگیری ودرمان و مراقبت اچ آی وی راه اندازی مراکز مشاوره بیماری های رفتا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

ثبت یک هزار و 295 مورد ابتلا به ایدز در هرمزگان

ثبت یک هزار و 295 مورد ابتلا به ایدز در هرمزگان