مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 13:202022-12-02سياسي

بررسی وضعیت و چالش های فضای گفتمانی ومطالبه گری در آذربایجان شرقی


گفت وگو از عوامل مهم شکل گیری جوامع انسانی است که بستر نگاه مشارکتی و حل مسئله را ایجاد می کند اما محدودیت ها و نبود این شرایط در جوامع امروزی در این زمینه یک مانع محسوب می شود.

- خبرگزاری مهر ، گروه استان ها- اسرا درویشی؛ فضای گفتمانی سبب ایجاد هویت اجتماعی می شود که از سیاست های ابلاغی رهبر معظم انقلاب است و توصیه شده که جریانات فکری و سیاسی و فضای تضارب آرا در کشور ایجاد شود، قرآن کریم نیز به عنوان کتاب هدایتگر انسان ها توصیه کرده است انسان باید مطالبه کند.

صاحب نظران اعتقاد دارند برای رشد و توسعه جامعه از جهات گوناگون باید جریان های فکری مختلف در فضای آرام گفت وگو کنند و به اصطلاح دیالوگ برقرار کنند تا بیشتر شاهد رشد و توسعه جامعه باشیم چراکه فضای گفتمانی باعث پیشرفت انسان می شود و هویت اجتماعی او را شکل می دهد.

اما گاهی شرایط گفت وگو و مطالبه گری در جوامع وجود ندارد و از سوی دولتمردان محدودیت های مختلفی برای آن تعریف می شود.

در جمهوری اسلامی ایران فاصله ای میان مردم و مسئولین نیست معاون سیاسی امنیتی استاندار آذربایجان شرقی در رابطه با وضعیت فضای گفتمانی در استان به خبرنگار مهر می گوید: فرصت های گفت وگو و ایجاد فضای تضارب افکار باتوجه به اینکه نظام ما مردمی بوده و تکیه گاه آن مردم است، ایجاد شده که در پیشرفت تمامی مسا


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

بررسی وضعیت و چالش های فضای گفتمانی ومطالبه گری در آذربایجان شرقی

بررسی وضعیت و چالش های فضای گفتمانی ومطالبه گری در آذربایجان شرقی