مطالب مرتبط:
5 + 1
یارانه ها
مسکن مهر
قیمت جهانی طلا
قیمت روز طلا و ارز
قیمت جهانی نفت
اخبار نرخ ارز
قیمت طلا
قیمت سکه
آب و هوا
بازار کار
افغانستان
تاجیکستان
استانها
ویدئو های ورزشی
طنز و کاریکاتور
بازار آتی سکه
جمعه، 11 آذر 1401 ساعت 13:002022-12-02پزشكي

افزایش ابتلای زنان به ایدز


رییس دانشگاه علوم پزشکی استان زنجان گفت: در سال های اخیر در کشور شاهد افزایش ابتلا زنان به ایدز هستیم و طبق آمار الگوی انتقال و درصد ابتلای زنان و مردان در سال های اخیر تغییر کرده است.

- حسن بختیاری صبح امروز (11 آذرماه) در جمع خبرنگاران، در رابطه با شعار روز جهانی ایدز، اظهار کرد: شعار امسال روز جهانی ایدز ″برابری دسترسی همگان به خدمات پیشگیری و تشخیص ایدز″ تعیین شده است .

وی در رابطه با نابرابری ها در خصوص پاسخ دهی به ایدز در جهان، افزود: با گذشت چهار دهه از پاسخ دهی به ایدز، هنوز در سطح جهانی، نابرابری ها در اساسی ترین خدمات مانند دسترسی به آزمایش، درمان و اقلام محافظت فردی وجود دارد.

این مسئول در رابطه با تاثیر شیوع کووید - 19 بر پایان دادن به همه گیری ایدز، تصریح کرد: داده های جهانی نشان می دهد که طی دو سال اخیر، همه گیری کووید - 19 و سایر بحران های جهانی، باعث شده که پیشرفت اقدامات در راستای پایان دادن به همه گیری ایدز دچار تزلزل شده، منابع کاهش پیدا کند و جان میلیون ها نفر در معرض خطر جدی قرار گیرد.

رییس دانشگاه علوم پزشکی استان در رابطه با آمار مبتلایان به ایدز و جان باختگان بر اثر این بیماری در جهان، گفت: اکنون طبق آمارهای منتشر شده، 38.


برچسب ها:
آخرین اخبار سرویس:

افزایش ابتلای زنان به ایدز

افزایش ابتلای زنان به ایدز